מצעד הניצבים אל משרדי המחלקה לחקירות שוטרים: מה הלאה?

עו"ד אושרי בן-ישי, אומר כי הכמויות הגדולות של התלונות נגד קציני המשטרה הבכירים כמו גם הסתלקותם בפועל של אנשי המשטרה מתפקידם, מעידים על התנהלות כוללת, שאין לזלזל במשמעויותיה.

בחודשים האחרונים אנו עדים למצעד הבלתי פוסק של קציני המשטרה הבכירים ביותר אל חדרי החקירות של המחלקה לחקירות שוטרים.

מבוכה, בושה, ניקוי אורוות ועוד שלל מילים וביטויים יכולים לתאר את הסיטואציה, שהרי אלו הקצינים האמונים על אכיפת החוק, אך כנראה המעמד והכוח שבתפקיד עושה את שלו והם מרגישים כי הם יכולים לעשות ככל העולה על רוחם עם כל אחד כולל הכפופים אליהם.

יהיו כאלו שיאמרו, כי מדובר בחיסול חשבונות במרוץ לתפקיד המפכ"ל, או כי המתלוננות "רוכבות" על איזשהו גל של פרסום, ויש גם כאלה שאומרים כי הנשים מנצלות את כוחן ומעמדן ומתלוננות ביתר קלות כנגד מפקדיהן, כי משהו לא הסתדר במערכת היחסים עמו והן לא קיבלו את מבוקשן תמורת היחסים שניהלו.

אינני נוהג לבטא את דעתי בשלב מוקדם כל-כך, בטח טרם הכרעת בית המשפט בנושאים שכאלה, אך נראה כי צירוף המקרים וכמות המתלוננות, בטח הסתלקותם של אותם קצינים מהמשטרה, אם מתוך רצון ואם מתוך אילוץ, מעידים על ההתנהלות השוררת בצמרת האירגון.

על היחידה לשוויון מגדרי שמעתם?

בשנת 2013 הקים המפכ"ל את היחידה לשוויון מגדרי בראשות תנ"צ יעל אידלמן, אשר חלק מתפקידה היא להוות אוזן קשבת לאותן שוטרות המעוניינות להתלונן כנגד מפקדיהן. והנה, מאז הקמת היחידה, אנו נחשפים לפרשות חדשות לבקרים ועוד נאמר, כי לא בטוח שמדובר בסוף פסוק.

אם כך, איך ניתן לומר כי אישה הרה בחודש החמישי להריונה בודה מליבה תלונה באשר להטרדה מינית? כיצד ניתן לתפוס מסרונים שנכתבים בצורה מינית ובוטה? ושלא נדבר על שיבוש הליכי חקירה לכאורה באמצעות מחיקת הודעות מהטלפון הסלולרי של אחד הניצבים טרם הגיע לחקירה.

 אדם פשוט לא היה שותה קפה בסלון ביתו

דבר מטריד נוסף עליו כבר נכתב בימים האחרונים והתקבלה תגובת היחידה לחקירות שוטרים, הוא שאם היה מדובר בפלוני אלמוני, בחור ללא קשרים וללא מעמד שאינו קשור למשטרת ישראל, הוא היה מוצא עצמו מאחורי סורג ובריח לפחות בתקופת החקירה, בטח ובטח אם היה חשש לשיבוש הליכי החקירה. אלא שאף לא אחד מהקצינים הבכירים נעצר ועל פי התגובה הרשמית של מח"ש ישנה בעיה שהרי במשרדי מח"ש אין תאי מעצר, ואם ישלח הקצין לבית הכלא ישהה במחיצת עבריינים.

בעניין זה אבקש לחדש ליחידת מח"ש: מזה שנים אין מותירים את הנחקרים בחדרי מעצר בתחנת המשטרה והעצורים הם באחריות שב"ס, כך שטענתם הראשונה איננה נכונה מיסודה. באשר להימצאות בקרב עבריינים, נראה כי גם לטענה זו אין כל בסיס, שכן בבתי הכלא קיימים תאים מיוחדים ואגפים מיוחדים לאלו הנמצאים בסיכון גבוה.

אין באמור בכדי להצדיק מעצר של כל אחד מהקצינים, שכן אין אנו בקיאים ברזי החקירה ובחומרתה, אך זכרו, שאם היה מדובר באזרח פשוט החשוד בעבירות מין ומנסה לשבש הליכי חקירה אני בטוח כי לא היה שותה קפה בסלון ביתו.

כמו כן, באם עסקינן בקלות הבלתי נסבלת של הגשת תלונות על ידי נשים, שהרי תופעה זו דווקא תופסת מקומה בהליכי גירושין מתוך מטרה להשיג יתרון יחסי של האישה על בעלה אך זה כבר נושא אחר המצריך טיפול והתייחסות בטור נפרד. 

Leave a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *